Skip to content
januari 9, 2011 / Helena Nordström

KLM sprider glädje

Det holländska flygbolaget KLM förstärker relationen med sina kunder genom att lära känna dem och överraska. Med hjälp av Foursquare ser de vilka som checkat in på flygplatsen och därefter påbörjas detektivarbetet. På Twitter och Facebook tar de reda på personens intressen och köper sedan en liten passande gåva. De letar upp kunden och överräcker presenten. Kampanjen kallar de för KLM Surprise. Jag tycker att KLM lyckats balansera fint och är på rätt sida gränsen även om en del av kunderna först ser lite smått förskräckta ut. Personligt och med glimten i ögat. Så som bra marknadsföring ofta är.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: