Skip to content
januari 29, 2011 / Helena Nordström

Att skapa förväntningar

Att skapa förväntningar är bland det viktigaste när du ska nå ut med ett budskap. För att lyckas med det krävs tajming och mod men också finess och en förståelse för målgruppen och vad som triggar de som ska älska ditt varumärke. Just nu skapas en hype kring begreppet hipsters. På Boston.usehipster.com uppmanas du att signa dig för att hamna på en Invite-list. Ingen vet riktigt vad det är, men hypen fick hela 10 000 personer att signa sig de två första dagarna. Det ser ut att vara någon form av Q&A-sida för din nuvarande position. Sen gäller det bara att leva upp till förväntningarna. Och ja, jag inser att jag är en del av hypen. Jag har både signat mig och skapat det här inlägget.

Och är du nyfiken på vad Usehipster.com kan tänkas vara – gör som jag och googla ”site:usehipster.com” så får du en känsla för det hela.

Annonser

2 kommentarer

Kommentera
  1. Reklamaren / Jan 29 2011 14:38

    Huvudet på spiken, Helena!

  2. chr / Jan 29 2011 14:42

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: